Monday 23 June 2014

8 Tips Memilih Kollegen Yang Terbaik

Assalamualaikum dan salam bersiaran. Hari ini saya ingin berkongsi mengenai tips dalam memilih kollegen. 

Kolagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protin di dalam badan.. Ia  menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.. Kolagen disusun tiga rantai polipetida (monomer protein) yang terpilih membentuk rangkaian triple helix (pilihan ganda tiga). Segmen kecil dari tiap rantai mempunyai panjang asid amino sebanyak 1.000-an dan ini merupakan penemuan terpenting abad ini.

Kolagen terdapat pada,kornea, kanta mata. kulit, salurdarah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon ,rawan sendi,  dan gigi,hati,tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti  buahpinggang,jantung serta sistem limfatik.


8 TIPS MEMILIH KOLLEGEN YANG TERBAIK


PERTAMA

Pastikan anda memilih produk berasaskan kolagen yg boleh diambil secara makan sama ada serbuk mahupun cecair berbanding kolagen yg disuntik terus ke wajah mahupun tempat-tempat lain di badan anda. Ini adalah untuk memastikan sintesis enzim dapat mengoptimumkan serapan kolagen ke dalam tubuh badan kita. Lagipun buat apalah kita nak menyeksa diri dengan suntikan yang menyakitkan tu kan huhuu...



KEDUA

Pilih kolagen yang bersaiz sekurang-kurangnya 1000 Dalton ke bawah untuk memastikan penyerapan yang paling optimum dan akan memberikan kesan yg lebih cepat kerana 100% kolagen dapat diserap oleh tubuh badan. Untuk makluman anda, kebanyakan kolagen yang ada di pasaran sekarang bermolekul 300,000 Dalton. Wah, cuba anda bayangkan berapa lama ia mengambil masa utk diserap ke dalam tubuh badan kita dengan saiz yg sebegitu besar.



KETIGA

Pastikan kolagen yang dipilih akan dapat memberikan kesan kelembapan yang berpanjangan iaitu mempunyai emolient yang unggu.



KEEMPAT

Pilihlah kolagen yang tinggi antioksidan dan antipenuaan.



KELIMA

Pastikan juga kolagen yang dipilih itu mengandungi kandungan Vitamin C dan B complex yang boleh menggalakkan penghasilan kolagen dan dapat melawan radikal bebas yg boleh merosakkan kulit.



KEENAM

Pastikan kolagen yang dipilih itu mempunyai bahan yang merangsang penghasilan asid hyaluronik yg berkemampuan untuk mengikat jumlah air yg besar dan seterusnya berperanan penting dalam menghidratkan tisu badan dan membuatkan kulit menjadi lembut.



KETUJUH

Kolagen juga teramat penting dalam memastikan kesihatan sendi jadi pastikan juga terdapatnya Glukosamin yg penting bagi sintesis bendalir yg dapat melicinkan pergerakan sendi dan melembapkan mata.



KELAPAN

Akhir sekali pilihlah Kolagen yang HALAL, SELAMAT, BERKESAN dan TIDAK BERTOKSIK. Dan disebabkan kita semua selalu sibuk dgn rutin harian jadi pilihlah kolagen yang mudah untuk diambil, tak perlu direbus atau dimasak, cuma buka sachet  dan boleh terus nikmati kebaikannya:)


Kesemua kriteria seperti di atas boleh anda perolehi dari Shaklee Collegen Powder.
Bagi yang pernah merasakan  Shaklee Collegen Powder ini mahal, fikir fikirkan semula ye dengan kualiti yang anda akan perolehi saya pasti jika sekali anda mencuba pasti anda akan terus terpikat dan akan terus mengamalkannya. Kolagen bukan untuk cantik sahaja malah Shaklee Collegen Powder boleh membantu kita untuk kekal sihat dari hujung rambut ke hujung kaki. Ramai yang telah membuktikan kehebatan Shaklee Collegen Powder.




Boleh klik KLIK SINI untuk info lanjut mengenai ramuan yang terkandung di dalam Shaklee Collagen Powder dan juga cara makan yang berkesan

 

KLIK SINI untuk mengetahui kehebatan Shaklee Collegen Powder.
  

INGIN MENDAPATKAN PRODUK  INI DENGAN HARGA HEBAT??

Hubungi Saya :011 39757985 (whatsapp) 017 6148401 (sms/call)

| hafiza.hassan. - facebook 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


0 comments:

Post a Comment