Thursday 19 June 2014

Bagaimana Lecithin Membantu Anda Kurus


Assalamualaikum semua dan salam bersiaran. Entry kali ini saya ingin menyentuh mengenai Lecithin yang merupakan salah satu hot stuff terutamanaya di kalangan mereka yang ingin kurus. 

Apa Itu Lecithin
Lecithin adalah pengemulsi lemak (reduce from an oily substance to milky fluid). Dalam badan kita, lecithin hadir dalam hempedu yang dihasilkan dalam hati dan disimpan dalam gall bladder untuk membantu penghadaman. Lemak akan diserap oleh usus kecil. Lecithin ni mengekalkan asid lemak dari bercampur dengan molekul organik yg lain dalam hempedu.


Selain itu, lecithin ni dapat membakar lemak. Lemak yang dimakan akan masuk ke dalam hati dan dicernakan untuk dijadikan sebagai sumber tenaga untuk badan. Jika lemak ini tidak dipecahkan secara sempurna, lemak ini akan berkumpul dan akan jadi radikal bebas yg akan memusnahkan sel-sel hati. Kehadiran lecithin membantu lemak-lemak tadi dipecahkan dengan sempurna. (proses fat metabolism di dalam hati). Secara tidak lansung, dengan pengambilan lecithin, ia boleh membuang lemak di dalam badan.



Lecithin juga membantu lemak bertukar menjadi bentuk cecair (emulsify). Jadi, ia menghalang lemak-lemak ini melekat pada salur-salur darah dan membuatkan salur darah ini tersumbat. Jadi, lecithin sangat bermanfaat dalam membantu fungsi-fungsi kardiovaskular dalam badan.



Perbezaan Shaklee
Diestrak dari kacang soya organik bukan-GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

Manafaat Utama
  • Menyerap vitamin yang larut lemak- membantu tubuh dalam menyerap vitamin A, D, E dan K yang larut-lemak.
  • Melindungi Hati- menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. 
  • Pemecahan lemak dan kolesterol- lecithin bertindak sebagai 'pembersih' salur darah.
  • Pelangsingan- menghalang obesiti. Pengambilan dalam kuantiti yang mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan perlangsingan yang seimbang.
  • Mencantikkan otot dan kulit- membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik.
  • Memperbaiki alergi- menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung di dalamm salur darah.
  • Menghalang kejadian batu karang- 90% dari batu karang terjadi daripada kolesterol, lecithin mengemulsi koleterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang
  • Menghalang tekanan darah tinggi- memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis, menggalakan peredaran darah.
  • Memperbaiki prostat lelaki- kajian telah membeuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.
  • Meringankan sembelit- lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus



INGIN MENDAPATKAN PRODUK INI DENGAN HARGA HEBAT?? 

Hubungi Saya :011 39757985 (whatsapp) 017 6148401 (sms/call)

| hafiza.hassan. - facebook 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.






0 comments:

Post a Comment