Wednesday 18 June 2014

Set Menyusu Anak G6PD


Assalamualaikum semua dan salam bersiaran. Entry kali ini saya ingin menyentuh mengenai Set Menyusu Anak G6PD Shaklee. Set ini adalah set cadangan khas buat ibu-ibu yang mempunyai anak menghidap  G6PD dan  ingin mencuba supplement untuk penyusuan. Sebelum saya perlu lebih lanjut tentang set ini, mari kita fahami serba sedikit mengenai G6PD


G6PD (glucose-6-phosphate dehydrogenase) adalah suatu enzim keturunan dalam sel darah merah manusia. Enzim G6PD melindungi sel darah merah daripada dimusnahkan dengan lebih awal daripada hayat biasa. Kekurangan enzim ini boleh memusnahkan sel darah merah apabila terdedah kepada jangkitan, ubat-ubatan tertentu ataupun melalui makanan.



Masalah kekurangan G6PD bukanlah satu kecacatan atau penyakit. Ia adalah satu fenomena keturunan yang melibatkan kedua-dua jantina, lelaki dan perempuan, tetapi lebih sering dialami oleh bayi lelaki. 
Para ibu bapa tidak perlu risau jika anak anda mengalami kekurangan G6PD ini kerana pada dasarnya ia tidak berbahaya. Komplikasi hanya akan terjadi jika si anak terdedah kepada ubat-ubatan yang boleh menghasilkan proses homolisis di dalam darah. Dari segi yang lain, G6PD boleh menjadikan penghidap, lebih kuat melawan penyakit Malaria.


Pada kebiasaanya, sebaik sahaja bayi dilahirkan, darah tali pusat bayi akan dihantar untuk pemeriksaan enzim G6PD di makmal. Di antara ujian yg akan dibuat ialah dengan mengambil paras sebenar enzim G6PD bayi dari lahir. Sekiranya enzim G6PD kurang, sel darah merah senang pecah dengan lebih awal. Ini boleh menyebabkan bayi menghidap penyakit kuning (jaundis) dan pucat serta mungkin boleh memudaratkan bayi.


Set ini terdiri daripada  4 item iaitu Vita-Lea, Ostematrix, Vitamin C, dan  Vitamin B.

 Vita-Lea
  • Penambah Tenaga Segera- pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatna mental sekaligus membantu sisitem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.
  • Pelengkap nutrisi harian anda
Ostematrix 
  • 40% daripada susu ibu adalah kalsium. Kalsium diperlukan untuk membina tulang yang sihat dan pertumbuhan gigi pada bayi 
Vitamin C 
  • meningkatkan sistem pertahanan badan
  • membantu pembentukan kolagen seterusnya mencantikkan kulit ibu dan mungkin juga bayi.
  Vitamin B
  • Menukarkan makanan  kepada tenaga - B Complex Shaklee membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga. Sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.
Jika anda mengikut entry saya Set Menyusu Budget  dan Set Menyusu Budget Ibu berpantang anda pasti tahu bahawa ESP berperanan untuk memberikan tenaga kepada ibu menyusu. TETAPI anda usah gusar kerana bagi set ini mengandungi Vitamin B yang boleh mengantikan peranan  ESP ini.

Harga: RM 294

  ESP dan Alfafa TIDAK BOLEH diambil kerana   
ESP BERASAKAN KACANG SOYA manakala  
Alfafa pula TINGGI KANDUNGAN VITAMIN K.
 BACA LANJUT Kenali G6PD Dan Pantang Larangnya

MUNGKIN ada dikalangan para pengedar yang mencadangkan ESP bagi supplement Penyusuan Anak G6PD dan menyatakan tidak mendatangkan sebarang masalah. Pendapat saya, itu bergantung kepada keputusan ibu itu sendiri. Saya sebagai ibu dan pengedar yang bertanggungjawab TIDAK AKAN melakukan sebarang TRY & ERROR terutamanya perkara yang melibatkan kesihatan. 

================================================================================
Supplemen dalam Penyusuan Susu Ibu

Jika anda mengambil supplemen untuk tujuan penyusuan, perlulah difahami bahawa vitamin bukanlah cara untuk membanyakkan susu ibu. Vitamin berfungsi untuk memastikan tubuh ibu sentiasa sihat, bertenaga, ceria dan terus bersemangat. Secara tidak langsung mampu membekalkan susu kepada bayi anda. 
Lebih kerap bayi disusukan atau kerap sesi perahan maka lebih banyak susu ibu dihasilkan.
========================================================================
INGIN MENDAPATKAN SET INI DENGAN HARGA HEBAT?? 

Hubungi Saya :011 39757985 (whatsapp) 017 6148401 (sms/call)

| hafiza.hassan. - facebook 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


0 comments:

Post a Comment