Wednesday 25 June 2014

Rawatan Terbaik Untuk Sakit Sendi

Asslamualaikum dan salam bersiaran. Kali ini saya ini menulis mengenai Set Sendi Shaklee. Set ini adalah khas bagi mereka yang mempunyai masalah sendi ataupun mereka yang sentiasa ingin mengekalkan kesihatan sendi mereka pada setiap masa.

Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu. 

Sendi yang sihat bermakna tulang rawan, ligamen, tendon dan cecair-cecari sinovia (bendalir yang melicinkan sendi-sendi) iaitu komponen-komponen sendi; mendapat keperluan nutrisi dari yang mencukupi yang diserap oleh tubuh. Sendi yang sihat dan kuat dapat memberi keselesaan antara tulang temulang dan membantu menyerap hentakan dari impak fizikal.

Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.

Osteoarthritis yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.

Tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:
  • Sakit pada sendi yang terlibat.
  • Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
  • Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
  • Adanya pembesaran tulang sendi.
Atasi Sakit Sendi Dengan Shaklee 



Langkah Pertama : Mengekalkan tulang rawan yang sihat 
Advance Joint Health Tablet  mengandungi satu bentuk ekstrak Boswellia yang telah ditunjukkan didalam kajian klinikal, mampu meningkatkan keselesaan sendi dalam jangkamasa seawal 5+ hari. Hampir 28% lebih pantas dari yang didakwa oleh satu jenama terkemuka!!
Langkah Kedua  : Mengurangkan inflamasi 
Omega Guard adalah omega3 yang  melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi. Jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. Omega Guard juga bertindak sebagai pelincir membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas. Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak 
Omega Guard bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada  mengambil 
glukosamina sahaja. 
Langkah Ketiga : Mengekalkan sel tulang yang sihat
Ostematrix. Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium bersama magnesium yang mencukupi bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

PEMBELIAN TERUS

TESTIMONI 1: Sakit Lutut20 Tahun Hilang

INGIN MENDAPATKAN PRODUK  INI DENGAN HARGA HEBAT??


Hubungi Saya :011  39757985(whatsapp) 017 6148401 (sms/call)

| hafiza.hassan. - facebook 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


0 comments:

Post a Comment