Monday 16 June 2014

Keistimewaan Vitamin C - SR Shaklee

Assalamualaikum semua dan salam bersiaran. Entry kali ini saya ingin menyentuh mengenai Sustained Release Vita C plus Shaklee yang merupakan antara hot vitamin di Shaklee. 
Kenapa dan mengapa hot?? Jom kita kenali dengan lebih lanjut.


Apa maksud ‘sustained release’ ?  Maksud sustained release (pelepasan jam demi jam) iaitu  kawalan pelepasan secara semulajadi yang menggunakan proprietri dengan sistem penyaluran semulajadi yang melepaskan vitamin C sedikit demi sedikit dalam masa 5 jam. Maksudnya bila kita telan sebiji vitamin sustained release nI dia akan salurkan 100mg setiap satu jam dan bukan sekaligus 500mg. Jadi badan kita tidak akan menolak atau membuang lebihan vitamin ini sebab tak dapat proses 500mg vitamin C dalam satu masa. Hebat  bukan?

Perlu ke pelepasan berperingkat? Jawapannya ya sebab sifat ascorbid acid ialah ia sangat hidrofilik menjadikan ia sangat larut dalam air. Oleh kerana sifatnya yang larut air dan tubuh manusia pula terdiri dari 70% cecair yang kerap berubah kepekatan osmosisnya Vitamin C mudah di flush keluar dari badan. Oleh sebab itu, badan manusia tak ada kapasiti untuk storage vitamin C. Mana yang badan kita perlu guna pada satu masa je yang akan  terus gunakan, yang lebih terus dikeluarkan dalam kencing.

Setiap tablet vitamin c mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya. Ujian Klinikal membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee ( didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam.


  
MANFAAT UTAMA :


Membentuk Kolagen -Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

Memperbaiki Simptom Pendarahan -Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

✿Peningkatan Sistem Imun -Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.

Memerangi kanser -Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.

✿Mencantikkan Kulit -Pengambilan Vitamin C hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki Insomnia -Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.

✿Mengekalkan kolestrol sihat -ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi. 
AMARAN!!
  • 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C
  • Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C
  • Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C yang banyak.
  • Terlebih dos vitamin C (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan sedikit cirit-birit.
 INGIN MENDAPATKAN PRODUK INI DENGAN HARGA HEBAT??

Hubungi Saya :011 39757985 (whatsapp) 017 6148401 (sms/call)

| hafiza.hassan. - facebook 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.






0 comments:

Post a Comment