Thursday 3 July 2014

Performance Drink: Minuman Tenaga Yang Sihat

Assalamualaikum dan salam bersiaran. Harini saya nak berkongsi mengenai satu produk hebat Shaklee iatu Performance Drink @ PD. PD ni merupakan sejenis minuman yang boleh mengembalikan tenaga anda setelah penat berkerja seharian. Ianya juga merupakan MINUMAN TERLARIS di bulan puasa ni. Ha jangan air tebu je laku di bulan puasa nih.

Perbezaan Shaklee
Pertama kali dihasilkan pada 1980-an oleh saintis Shaklee dan Universiti Yale bagi membantu projek penerbangan Daedalus (human-powered flight programme). Performance merupakan minuman sukan pertama bagi para atlet di Amerika. Melalui perkasaan produk Performance dari Shaklee, penerbangan Daedalus telah mencipta rekod sejarah sebagai penerbangan berkuasa manusia yang terjauh iaitu 72 batu dan rekod ini masih berthan hingga kini.

Performance juga telah direka khusus untuk para angkasawan NASA, Amerika Syarikat. Para atlet bertarat antarabangsa dan pengembara termuka memilih Performance sebagai pilihan utama mereka. Kerana, minumana ini telah banyak membantu meraka dalam mencipta rekod dunia.
Ujian klinikal membuktikan rumusan ekslusif OptiCarb yang sudah pun dipatenkan ini akan meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara sirkulasi bendalir dalam tubuh. Berbanding denagn minuman sukan yang lain,Performance mempunyai lebih 67% otot glikogen(sumber tenaga) dan menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera.

Manafaat Utama:
  • Meningkatkan Daya Ketahanan Badan- memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat, mengantikan air yang hilang sewaktu latihan fizikal, meningkatkan daya tahan otot dan memanjangkan waktu latihan tanpa mencederakan tubuh.
  • Membekal Tenaga & Daya Tahan Fizikal- ia mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan megimbangi metabolism air dalam tubuh. Ia mengandungi potassium, kalsium, sodium, phosphorus, magnesium dan chloride. Produk ini turuit dirimus ekslusif untuk membekal tenaga fizikal terutamanay mereka yang menetap di kawasan tropika dan meraka yang aktif dalam kerja seharian.
  • Mencegah Penyahhidratan- mengurangkan kehausan, mencegah penyahhidratan, melembabkan kulit dan kelihatan muda.
  • Mengekalkan Paras Gula- terbukti secara klinikal dalam memelihari paras gula darah yang penting bagi tenaga otot dan percepatkan sembuhan akibat kecederaan otot.




Golongan yang sesuai dan memerlukan Performance Drink Shaklee termasuklah:
  1. Para ibu yang menyusukan anak.
  2. Mereka yang mempunyai gaya hidup yang aktif dan aktif bersukan.
  3. Mereka yang berpuasa. Sesuai untuk sahur dan berbuka.
  4. Para pesakit yang menghidap gout.
  5. Mereka yang kurang minum air dan dehidrasi.
  6. Jika anda sering diserang sakit kepala atau migrain.
  7. Anak-anak yang demam.
  8. Mereka yang terasa nak diserang demam atau sedang demam.
  9. Sebagai pengganti kepada minuman isotonik lain yang berkarbonat dan gula berlebihan.
Satu hidangan yang lazat untuk diminum pada bila-bila masa dan di mana sahaja. Enak diminum begitu sahaja atau dicampur bersama minuman lain.

Rekomendasi:
 
Sarapan: campurkan 1 sudu besar untuk setiap Performance, ESP dan Mealshake
 
Latihan Fizikal: Campurkan 2  sudu besar dalm 500 ml air dan minun setiap satu jam sebelum memulakan latihan fizikil dan setiap 30 sewaktu latihan. Minum 1 jam kemudain selepas latihan fizikal untuk penyahhidratan dan mengembalikan tenaga.

Rahsia Kekal Bertenaga Sepanjang Ramdhan KLIK SINI


INGIN MENDAPATKAN PRODUK INI DENGAN HARGA HEBAT??

Hubungi Saya :
011
39757985 (sms/whatsapp) | hafiza.hassan. - facebook
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


0 comments:

Post a Comment